Britanski Economist med svojimi naročniki v več evropskih državah, tudi Sloveniji, izvaja anketo o prihodnosti. Po vmesnih izsledkih, zaupal nam jih je eden od podjetnikov, ki v tej anketi sodelujejo, večina pričakuje, da bo čez deset let med TOP 500 ameriškimi podjetji po prihodkih več kot polovica novincev.
Takih, ki bodo delali povsem nove izdelke ali storitve, nekateri izmed teh bodo tudi novi internetni velikani. Google in Amazon sta že med njimi, kdaj bodo tam tudi Facebook in drugi, je le vprašanje časa. Pretiravajo? Verjetno ne, saj vemo, da se je Facebook kot raketa v nekaj letih iz start-upa v študentskih kampusih povzpel med povsem resna podjetja. Res je delnica sicer po začetku kotacije na newyorški borzi strmoglavila kot meteor, a vseeno to podjetje, ki je staro komaj osem let, ustvari več kot tri milijarde dolarjev prihodkov na leto.
Poslovno leto 2012 je končano, oči podjetnikov so že uprte v prihodnje leto. Kriza se je začela v tretjem četrtletju 2008, napovedi gospodarske rasti kažejo, da nas čaka še eno težko leto, morda celo desetletje. Medtem ko v Sloveniji večina podjetij, ki delajo predvsem na domačem trgu, dela na pragu dobičkonosnosti in v strahu čaka, kdaj jim bodo zvišali prispevke, ekološke takse ali splošno stopnjo DDV, oziroma se ukvarjajo s preživetjem, se podjetja v bolj normalnih poslovnih okoljih ukvarjajo s prihodnostjo.
Ste se vprašali, kaj bo vaše podjetje prodajalo leta 2020?
Harvardski profesor Gary Pisano je na Poslovni konferenci Portorož, ki sta jo minuli teden organizirala ljubljanska ekonomska fakulteta in Časnik Finance, povedal tako: »Vprašanje, kdo tekmuje za vašo službo, se je spremenilo. Leta 1900 so bili to ljudje iz mojega mesta, pred letom 1950 ljudje iz moje regije, pred letom 1970 ljudje iz moje države, pred letom 1990 ljudje držav, s katerimi imamo trgovinski sporazum. Danes zaradi globalizacije tekmujete z ljudmi z vsega sveta.«
To lahko mirno prenesete tudi v prodajo. Danes tekmujete z vsem svetom in do leta 2020 se bo ta tekma še zaostrila. Velikost kitajskega gospodarstva se bo do leta 2020 že močno približala velikosti ameriškega gospodarstva. Slovensko gospodarstvo bo z dozdajšnjim tempom postalo manj konkurenčno, ujela, verjetno pa tudi prehitela nas bodo gospodarstva vzhodne Evrope. Osredotočenost prodaje, ki je zdaj močno usmerjena proti Nemčiji, Italiji in Balkanu, bo treba spremeniti - kupna moč bo močno zrasla v državah BRIK.
Pozabite torej leto 2012. Pozabite tudi 2013. Razmišljajte, kaj boste prodajali leta 2020. In predvsem se ne zanašajte na to, da se bo slovensko poslovno okolje spremenilo na bolje. Če se ni v zadnjih desetih letih, se tudi v prihodnjih desetih letih verjetno ne bo.
27.11.2012, Finance 227/2012 - Janez Tomažič, Rok Pikon