Znamka je edini način, kako zadovoljnemu kupcu vašega proizvoda ali storitve ustvariti prijeten spomin na nakup in ga pripraviti do tega, da bo ponovno kupil vaš izdelek oziroma koristil vašo storitev, hkrati pa preprečiti ostalim, da bi se okoristili z dodano vrednostjo, ki jo ponujate.
Registracija blagovne oziroma storitvene znamke je ena od pomembnejših opravil, ki bi jih moral opraviti vsak podjetnik, ki zaupa v svoj produkt in ga želi na trgu zaščititi kot edinstvenega.
Zaščita intelektualne lastnine s pravnega vidika pomeni varnost – obrambo pred konkurenti, ki bi se želeli okoristiti z dodano vrednostjo vašega produkta, s poslovnega vidika pa predstavlja ugled, kakovost produkta in celotno poslovno filozofijo nosilca registrirane znamke.
Razlogi, zakaj zaščititi vašo znamko so naslednji:
1. Pravna zaščita
Znamka, ki ste jo ustrezno zaščitili, zagotavlja pravno zaščito. Tako lahko vložite tožbo za ugotovitev ničnosti znamke ali tožbo za izbris znamke iz registra, sodno zahtevate prepoved uporabe znamke, izpodbijate pravico do znamke, zahtevate primerno odškodnine, lahko tudi zahtevate razveljavitev znamke zaradi neuporabe. Torej s pravnimi vzvodi lahko preprečite tretjim, da bi uporabljali isti ali podoben znak, ali ustvarjali zmedo glede slednjega pri potrošnikih (ponarejanje in zavajanje) ter za takšno kršitev pridobite ustrezno kompenzacijo v obliki odškodnine.
2. Vrednost znamke = vrednost produkta = vrednost podjetja
Znamka predstavlja vrednost podjetja, saj zaščitena znamka bistveno poveča vrednost produkta. Tako sta po letošnji Interbrandovi lestvici najuspešnejših blagovnih znamk, največji blagovni znamki ta trenutek – Google in Apple – vredni več kot 100 milijard evrov. Znamka torej predstavlja premoženje podjetja in se lahko licencira, proda ali razvije kot poroštvo. Znamka izboljša tudi pogajalski položaj v primeru prevzema ali združitve podjetja.
Vse o registraciji blagovne znamke izveste v članku Registracija blagovne znamke.
3. Ugled, branding
Zaščitena znamka daje ugled podjetju in ustvarja zaupanje pri kupcih. Prispeva tudi k izgradnji pozitivne podobe podjetja (branding).
4. Položaj na trgu
Zaščitena znamka ponuja njenemu nosilcu možnost, da ustvari večji delež na trgu, ga natančneje diferencira in pravilno pozicionira svoje produkte. Nosilec zaščitene znamke lahko namreč doseže umaknitev proizvodov s tržišča, ki se prodajajo pod isto ali podobno znamko.
5. Oglaševanje, marketing in pridobivanje novih kupcev
Zaščita znamke daje podjetju izključno pravico preprečiti drugim, da tržijo enake ali podobne izdelke pod isto ali zavajajoče podobno znamko. Brez registracije znamke utegne postati vlaganje v trženje izdelka nerentabilno, saj imajo konkurenčna podjetja v takem primeru možnost uporabljati isto ali zavajajoče podobno znamko za enake ali podobne izdelke.
VIR: Zavod mladi podjetnik, 19. 6. 2019, mladipodjetnik.si, Avtor: MP urednik