V Sloveniji je približno 90 odstotkov podjetij malih in srednjih, med njimi je dobrih 80 odstotkov družinskih. V Evropi je malih in srednjih podjetij skoraj 99 odstotkov, delež družinskih med njimi je podoben kot v Sloveniji. V Nemčiji na primer jih ima okrog 95 odstotkov istega lastnika in menedžerja.
Ugotovitve, koliko je v gospodarstvu posamezne države družinskih podjetij, se razlikujejo od raziskovalca do raziskovalca, ker v teoriji kroži vsaj pet definicij družinskega podjetja. Od definicije, ki trdi, da je družinsko podjetje tisto, ki zaposluje 1,5 družinskega člana in deluje že vsaj eno generacijo, do tiste, ki kot družinsko podjetje opredeljuje podjetje z vsaj dvema zaposlenima družinskima članoma, a ni nujno, da deluje že eno generacijo.
A katerokoli definicijo raziskovalci uporabljajo, delež družinskih podjetij v vseh podjetjih se občutno ne spremeni. Z definicijo družinskega podjetja se veliko ukvarja tudi posebna strokovna skupina evropske komisije, ki naj bi določila prednostne naloge pri odpravljanju težav družinskih podjetij. To pa je dokaj težavna naloga, ker so družinska podjetja v Evropi po velikosti zelo različna. Večina družinskih podjetij je mikro, malih in srednjih, med njimi pa so tudi taka, ki zaposlujejo več deset tisoč ljudi. Takšna imajo seveda povsem drugačne težave kot mala podjetja, ukrepe, ki bi enako koristno delovali za vse, pa je zato zelo težko določiti.
Vir: Vera Avšič, Finance.si, 28.1.2008