Breme dolgov redno ali občasno pesti marsikaterega Slovenca, tudi podjetnike. Iz izkušenj pa ugotavljam, da se le redki znajo uspešno rešiti iz lovk začaranega kroga. V članku se bom bolj ali manj dotaknil poslovnega sveta, saj opažam, da zaradi nesistematičnosti in zatiskanja oči pred resnico propade veliko dobrih in poštenih podjetnikov, povedano drugače, veliko dobrih poslovnih priložnosti in zgodb.
PREBERITE TUDI:
ABC zamenjave računovodstva za prihodnost
Preizkusite nas »BREZPLAČNO«
V resnici pa je tako, da nekatere zakonitosti veljajo kjerkoli. Dolg je dolg, zaseben, poslovni, prijateljski, družinski... V praksi naletimo na precej različnih tipov ljudi, ki pa se tudi v situaciji dolžniško – upniškega razmerja obnašajo in počutijo precej drugače. Od teh, ki jim je vseeno, do drugih, ki prenašajo z nasmeškom na obrazu, tretjih, ki bodo vse uredili »jutri« in nenazadnje teh, ki se dolga zavedajo, jim povzroča stres in nelagodno situacijo ter ga želijo poravnati.
Članek je bolj ali manj namenjen tem zadnjim in vsem prej naštetim, ki se želijo premakniti v to zadnjo skupino.
Za večino dolžnikov je misel na dolg, ki ga po vsej verjetnosti ne bodo mogli več odplačati, stresna situacija, zaradi katere niso sposobni več razmišljati racionalno. Strah je tisti, ki povzroča še večje neumnosti ali neracionalne poteze, kot so bile tiste, ki so do dolga pripeljale.
Torej, za začetek BREZ PANIKE!
Umirite se, vzemite si čas zase in si priznajte, da po vsej verjetnosti se samo od sebe ne bo rešilo. V večini primerov ne bo rešitve tudi tam, kjer ste že mnogokrat do sedaj iskali izgovor. Izgovorov od tega trenutka dalje naj več ne bo.
Priznajte si, da ste tam, kjer ne želite biti in da lahko pot gre samo še navzgor. No seveda tudi navzdol še lahko gre, verjamem pa da boste odslej razmišljali drugače in je lahko situacija resnično samo še boljša.
Drugič: PRIPRAVITE SI NATANČNO SLIKO
V praksi se večkrat pokaže, da takrat ko je posameznik ali podjetje že globoko v breznu niti ne pozna več natančno prave finančne slike. Torej sedaj, ko ste umirjeni, ko ste se odločili spopasti s problemom, si skupaj z računovodjo pripravite natančno sliko vaših obveznosti in tudi terjatev. Tako ja, ne pozabite na terjatve do vaših dolžnikov, mogoče se en del rešitve najde že tam.
Tretjič: ANALIZIRAJTE VAŠE TERJATVE
Naj pa vaša knjiga terjatev do drugih ne bo nov poligon za iskanje izgovorov, izgovorov VEČ NI! Če so terjatve že nekaj časa tam je za to nek razlog, potrebno ga je najti in se izterjave lotiti strokovno, predvsem pa pripravite natančno analizo kaj od tega boste lahko izterjali, ter kaj boste storili s terjatvami, ki se izterjate več ne morejo.
Od vaših dolžnikov pridobite razloge za neplačilo, jih odpravite, predvsem pa dobite, kar je za vse zelo pomembno, natančen datum plačila! Zelo jasno povejte, da pričakujete, da se dogovora vaš dolžnik drži.
Četrtič: PRIPRAVITE SI POGLED V PRIHODNOST
Skupaj z računovodjo pripravite pričakovano bilanco poslovanja v prihodnosti. Iz nje boste hitro dobili zelo konkretno informacijo ali bo vaše poslovanje in denarni tok v prihodnjem obdobju omogočal odplačevanje vaših obveznosti in stabilno sprotno poslovanje, ki je pogoj, da se boste lahko vaših dolgov lotili učinkovito.
Če so kazalniki takšni, da bo vaša pot reševanja dolgov zopet polna izgovorov, je potrebno poseči po racionalizaciji potrošnje, mogoče spremembi v poslovanju in poslovnem modelu. Izgovorov VEČ NI!
Petič: POMEMBNO.
Pričnite komunicirati in se držati dogovorov. Osebno poznam precej zgodb, kjer so ljudje prijatelje ali kolege spoznali v procesih izterjave dolgov. Tako zasebno, še prej pa v poslu zelo hitro pride do situacije, ko denarni tok ni ravno takšen, kot bi si želeli.
V takšni situaciji ne bo nič učinkovalo bolje, kot pa da svojega upnika pokličite, povabite na kavo, poslovno kosilo…, še preden pokliče on vas, mu situacijo obrazložite in se dogovorite za nov rok in pogoje plačila vašega dolga.
Takšen odnos lahko iz upniško-dolžniškega razmerja pripelje tudi do pravega prijateljstva ali odličnega poslovnega partnerja za prihodnost.
ZELO POMEMBNO za konec je, da se dogovorov držite in jih izpolnite vsaj minuto pred dogovorjenim rokom. Še pomembneje pa je, da z upnikom komunicirate, mu sproti obrazložite nastalo situacijo in da ste VERODOSTOJNI, ISKRENI in NE IŠČETE IZGOVOROV!
VIR: Hinko Kašnik, mag. marketinga in prodaje, Pristar d.o.o