4 napotki za učinkovito komunikacijo na delovnem mestu

Dobra komunikacija je osnova za kvalitetne medosebne odnose in je zato nekaj, v kar se splača vlagati. Dobri odnosi na delovnem mestu pa so eden izmed temeljev uspešnega podjetja.

Komunicirati se najprej učimo v primarni družini, a ni nujno, da se takrat naučimo učinkovite komunikacije. Je pa komunikacija vsekakor veščina, ki jo z vajo lahko nadgrajujemo in izboljšujemo.

POVEZANI ČLANKI
Kako ublažiti stres na delovnem mestu?
Kako obvladati čustvene izbruhe na delovnem mestu?

--> Kdo Špela sploh je ?
--> Kako lahko Špela pomagam vam ?



Napotek številka 1 za učinkovito komunikacijo na delovnem mestu je aktivno poslušanje.
Aktivno poslušanje pomeni, da ne razumemo le vsebine, ki jo je povedal naš sogovornik, temveč, da znamo prepoznati tudi izražena čustva. Gre tako rekoč za celostno poslušanje.
Pogosto se dogaja, da sogovornika sicer poslušamo, a ga ne slišimo. To se dogaja zato, ker preprosto nismo pri stvari in med poslušanjem razmišljamo o tem, kaj in kako bomo sogovorniku odgovorili.
Če se bo naš sogovornik počutil slišanega in razumljenega bo to zagotovo izboljšalo naš odnos.

Napotek številka 2: Pogovorite se o občutkih
Prepogosto žal pozabimo, da ni pomembno le, kaj oseba pove, temveč tudi, kako se oseba ob tem počuti.
Predpostavimo, da se je vašemu sodelavcu zgodila krivica. Sodelavec je v stiski in že samo zaradi tega težko spregovori. Če pa mu za nameček ne damo niti priložnosti, da spregovori o svojih čustvih in občutkih, se njegova stiska običajno še poveča.
Zato je pomembno, da v takih primerih postavimo odprto vprašanje in z njim izrazimo zanimanje za čustva in občutke, ki jih doživlja. Lahko vprašamo na primer: “Povej mi, kako se ob tem počutiš?” ali “Kaj se dogaja v tebi ta trenutek, ko mi to govoriš?”
Velikokrat lahko že samo s tem, ko spregovorimo o svojih občutkih in čustvih dosežemo razbremenitev stiske.

Napotek številka 3: Ne ponujajte preveč nasvetov
Zagotovo vsak kdaj potrebuje nasvet o tem, kako naj opravi kakšno nalogo, sploh če gre za zadevo tehnične narave. V tem primeru je jasno, da bomo pomagali po svojih najboljših močeh.
Ko pa gre za kompleksnejšo zadevo, ki potrebuje malo več razmišljanja, pa je dobro, če sodelavce spodbudimo k temu, da sami razmišljajo o rešitvi izziva. Razmišljanje spodbudimo z odprtimi vprašanji, kot na primer: “Kaj misliš, da bi lahko naredil/a v zvezi s tem?” in “Kakšne možnosti imaš?”.
Če boste vedno vi tisti, ki za druge išče rešitve, bo čez čas to za vas lahko postalo obremenjujoče, in če temu ne boste pravočasno postavili meje, se lahko zgodi, da boste zaradi nakopičenih in neizraženih čustev nenadoma “izbruhnili”. Sledil bo prepir, ki bo skrhal vaš odnos s sodelavci.

Napotek številka 4: Postavite zdrave meje
Tako v zasebnem življenju kot na delovnem mestu so zdrave meje zelo pomembne. Kot sem omenila že zgoraj, je pomembno, da veste, koliko dela si lahko naložite. Pomembno je tudi, da veste, da ne rabite biti vedno vsem na voljo.
Če ne boste imeli zdravih meja in boste nekritično sprejemali še delo drugih sodelavcev, se vam lahko zelo hitro zgodi, da boste zaradi preobilice dela izgoreli.
In ne bojte se, da bodo sodelavci zaradi tega, ker boste kdaj rekli “ne”, nad vami izvajali mobing. V resnici vas bodo sodelavci, če boste postavili zdrave in trdne meje, spoštovali. Zaslužite si spoštovanje. Seveda pa ne smete pozabiti na to, da ste tudi vi dolžni spoštovati meje vaših sodelavcev.

--> ABC zamenjave računovodstva za prihodnost

Avtorica: Špela Kresnik iz Rastem.si


Natisni   E-naslov